Ile można zarobić w sprzedaży i marketingu w 2025 roku

Najwięcej zyskują dziś specjaliści, którzy oprócz wiedzy sprzedażowej i marketingowej posiadają kompetencje technologiczne, obejmujące znajomość nowoczesnych narzędzi cyfrowych. Na wysokie wynagrodzenia mogą liczyć eksperci ds. e-commerce, analitycy danych i eksperci digital marketingu, którzy coraz częściej obejmują role o strategicznym znaczeniu dla organizacji. Wśród stanowisk specjalistycznych najwyższe pensje osiągają inżynierowie sprzedaży – nawet 18 000 zł brutto miesięcznie oraz analitycy sprzedaży – do 16 000 zł brutto, natomiast najniższe przypadają przedstawicielom handlowym, którzy może liczyć na 7 000 – 12 000 zł brutto.

W obliczu intensywnej transformacji cyfrowej, wynagrodzenia w tej branży wzrastają, szczególnie dla specjalistów posiadających kompetencje technologiczne. Jak mówi Sandra Szczęsna, Recruitment Business Partner w Manpower, rynek pracy tej branży w 2025 roku będzie szczególnie doceniał specjalistów łączących kompetencje cyfrowe i miękkie, z naciskiem na znajomość narzędzi analitycznych, automatyzacji czy sztucznej inteligencji.

Kto zarabia najwięcej wśród specjalistów i menedżerów?

Wzrost oczekiwań finansowych wśród specjalistów sprzedaży, marketingu i e-commerce to trend, który nadal wyraźnie kształtuje rynek – podobnie jak w roku ubiegłym. Patrząc na stawki oferowane specjalistom w sprzedaży, najwyższe wynagrodzenie osiąga inżynier sprzedaży – 10 000 – 18 000 zł brutto miesięcznie, specjalista ds. sprzedaży – 8 000 – 12 000 zł brutto, natomiast najniższe przypada przedstawicielowi handlowemu, który może liczyć na 7 000 – 12 000 zł brutto. Specjalista ds. marketingu otrzymuje miesięcznie 8 000 – 13 000 zł brutto, a menedżer od 16 000 do 26 000 zł brutto. Wśród kadry kierowniczej najwyższe wynagrodzenie osiąga dyrektor generalny – nawet 35 000 – 60 000 zł brutto. Na równie atrakcyjne płace mogą liczyć także: dyrektor sprzedaży – 25 000 – 50 000 zł brutto, dyrektor ds. e-commerce – 25 000 – 45 000 zł brutto oraz dyrektor ds. eksportu – 25 000 – 45 000 zł brutto.

Czego oczekują specjaliści marketingu i sprzedaży w 2025 roku?

Kandydaci zwracają dziś szczególną uwagę na elastyczność, możliwości rozwoju oraz atrakcyjny pakiet benefitów. Coraz większe znaczenie zyskuje także kultura organizacyjna – kluczowa staje się transparentność, odpowiedzialność społeczna oraz równowaga między życiem zawodowym a prywatnym. W branży obserwuje się również dalszy wzrost popularności pracy zdalnej i hybrydowej.

– Najczęstszymi motywatorami do zmiany pracodawcy są niewystarczające wynagrodzenie, brak pożądanych możliwości rozwoju, trudne warunki rynkowe oraz niedostateczne wsparcie technologiczne w wykonywaniu codziennych działań. W sprzedaży istotne są nowoczesne narzędzia, takie jak CRM czy automatyzacja procesów, a w marketingu – dostęp do aplikacji wspierających kreatywność i efektywność – podkreśla Tomasz Skrzypczak, Recruitment Business Partner w Manpower.

ZOBACZ TAKŻE:

Praca na YouTube? Uważaj na fałszywe oferty!

Dane pochodzą z „Raportu Trendów 2025. Wynagrodzenia i rynek pracy – przyspieszenie adaptacji”, przygotowanego przez Manpower we współpracy z portalem pracy RocketJobs.pl.