Rzemieślnicze piwo z dodatkiem jakościowej kawy

We współpracy Browaru Warszawskiego i Qethereal, nowej kawowej marki należącej do Columbus Polska SA powstało rzemieślnicze piwo z dodatkiem kawy. Coffee Stout, bo właśnie tak nazywa się ten styl piwny, zadebiutuje już 21 kwietnia 2022 (czwartek) i będzie jedynym takim połączeniem w ofercie lokalu. Dzięki wyjątkowej jakości składników trafi w gusta nawet najbardziej wymagających smakoszy!

Coffee Stout jest ciemny, wyrazisty w smaku i wyjątkowo aromatyczny, dlatego docenią go wszyscy miłośnicy dobrego, rzemieślniczego piwa. Do jego uwarzenia, obok tradycyjnych składników, wykorzystano płatki owsiane, które nadały gładkości, specjalne słody, które wniosły aromaty karmelu, toffi, chleba oraz nuty orzechowe oraz ziarna prawdziwej kawy. Powstałe w pierwszym etapie piwo stout wzbogacono o mieszankę Qethereal 108° Fairtrade, składającą się w 80% z ziaren gatunku Arabika i 20% z ziaren gatunku Robusta. Powstałe z jej udziałem piwo jest dostępne w Browarze Warszawskim od 21 kwietnia (czwartek), aż do wyczerpania zapasów – głównie w wersji lanej. Limitowana ilość trafi także do butelek ze specjalnie zaprojektowanymi etykietami.

– Warząc rzemieślnicze piwo zawsze sięgamy tylko po naturalne, najwyższej jakości surowce, które tradycyjnie wchodzą w skład tego wyjątkowego napoju, a są nimi: woda, słód, chmiel i drożdże. Bogactwo współczesnego piwnego świata to nie tylko tradycyjne receptury. Obok klasycznych stylów takich jak: Pils, Pszeniczne, Porter Bałtycki, Stout, American Pale Ale czy bardzo popularnego IPA, występuje cała gama ich najróżniejszych wariantów i interpretacji. Jednym z nich jest Coffee Stout – piwo, które uwarzyliśmy w kooperacji z Columbus Polska. Jestem przekonany, że zachwyci ono każdego piwnego i kawowego miłośnika – mówi Dawid Bąk, kierownik Browaru Warszawskiego.

Powstanie piwa Coffee Stout to jedno z działań spółki akcyjnej Columbus Polska, które wpisuje się w charakter marki Qethereal. Firma na co dzień dostarcza wysokiej jakości kawy – zarówno mieszanki, jak i wersje single origin, a także realizuje misję edukacyjną. Wyróżnia się przede wszystkim filozofią opartą na sprawiedliwym podejściu do uprawy i handlu kawą oraz łączeniu kawowego świata z nowoczesnymi technologiami. Premiera piwa Coffee Stout odbywa się w czasie kampanii finansowania społecznościowego firmy Columbus Polska, dzięki której każdy może dołączyć do spółki i wesprzeć ją w realizowaniu działań.

– Specjalizujemy się w tworzeniu kawy najwyższej jakości, chcemy dostarczać klientom pełnych i prawdziwych doznań smakowych. Chcemy także edukować o kawie, prezentować ją w nietypowych, niecodziennych formach. Stąd pomysł na kooperację z browarem i stworzenie wysokiej jakości Coffee Stoutu. Jest to prawdziwa uczta nie tylko dla miłośników kawy i piwa, ale także dla każdego odkrywcy nowych doznań smakowych – mówi Tomasz Weczer, współtwórca marki Qethereal, prezes zarządu Columbus Polska SA. – Prowadzona aktualnie kampania crowdfundingowa ma przyspieszyć stworzenie pierwszej na świecie edukacyjnej Kapsuły Eterycznej do degustacji kawy, rozwój naszej oferty czy wprowadzenie kawy w kapsułkach – dodaje Weczer. Kampania inwestujwkawe.pl potrwa jeszcze do 28 kwietnia br.

WieleLiter.pl