Tesco wycofuje się z Polski. Jest już następca

Tesco poinformowało dziś (18.06) o sprzedaży swojego biznesu w Polsce firmie Salling Group, czyli spółce macierzystej Netto Polska. Całkowita wartość przedsiębiorstwa ustalona w ramach transakcji wynosi 900 mln złotych. 

–  Widzieliśmy znaczącą poprawę wyników naszej działalności w Europie Środkowej, ale nadal dostrzegamy wyzwania rynkowe w Polsce. Ta transakcja pozwoli nam skoncentrować się w regionie na działalności w Czechach, na Węgrzech i Słowacji, gdzie mamy silniejszą pozycję rynkową i możliwości wzrostu oraz osiągamy marże i wyniki finansowe, które stanowią wartość dla Grupy. Chciałbym podziękować wszystkim naszym koleżankom i kolegom z Tesco w Polsce za ich zaangażowanie w obsługę klientów w Polsce przez tak wiele lat. Energia i zaangażowanie, jakie wykazali w ciągu ostatnich dwóch lat, przekształcając Tesco w Polsce na model dwuformatowy, były niesamowicie imponujące. Uważamy, że ta transakcja to najlepszy sposób zabezpieczenia przyszłości firmy dla naszych pracowników i klientów w Polsce – tak skomentował sprzedaż Dave Lewis, prezes Grupy Tesco.

Wartość transakcji jest równa Enterprise Value (EV) w wysokości 900 mln złotych. Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku. Transakcja obejmuje przejęcie przez Salling Group, spółkę macierzystą Netto Polska, 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group.

Netto Polska prowadzi obecnie 386 sklepów, a zawarta dzisiaj umowa ma strategiczną wartość dla rozwoju biznesu, gdyż pozwoli Netto w pełni wykorzystać sprawdzoną koncepcję 3.0 na całym polskim rynku.

Janusz Stroka, prezes Netto Polska, z entuzjazmem odnosi się do perspektywy wprowadzenia konceptu Netto w całym kraju: – Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie – stwierdza.

Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. Szczegółowy plan dla każdego sklepu zostanie opracowany w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ TAKŻE:

Banki tną zatrudnienie i sieć placówek

Fot. ma charakter poglądowy. Źródło mat. prasowe