Ten kraj rozkochuje w sobie turystów

Bliska odległość od Polski, niskie koszty  wyjazdu i pobytu na miejscu, liczne atrakcje turystyczne, bogata oferta wycieczek, dobre jedzenie, przyjazna atmosfera, mili i gościnni ludzie, bezpieczeństwo oraz gwarancja dobrej pogody, piękne krajobrazy i ciepła woda. To wszystko powoduje, że  trzech na czterech ankietowanych wybrało wczasy w Grecji dwa i więcej razy.

Reklama

Blisko 82 procent Polaków, podróżujących do tego kraju zdecydowało się skorzystać z usług biura podróży, zaś 15 procent wybrało organizację wyjazdu i pobytu na własną rękę. Wśród osób, które odwiedziły Helladę za pośrednictwem touroperatora prawie 72 procent wybrało ofertę All Inclusive. Wyniki badania „Zwyczaje Polaków związane z podróżami do Grecji” biura podróży Rainbow  pokazują, że Republika Grecka, naprawdę potrafi rozkochać w sobie turystów. Ponad połowa ankietowanych (53 procent) odpowiedziała bowiem, że odwiedziła ten piękny kraj co najmniej trzy razy. Minimum dwa razy odwiedziło Helladę 20 procent osób ankietowanych, zaś 27 procent miała okazję być w niej tylko raz.

Dlaczego tak chętnie podróżują do Grecji? Aż 84,5 procent respondentów przyznało, że dla nich najważniejszym argumentem za wyborem wycieczki do tego konkretnie kraju są atrakcje turystyczne. Nieco mniej niż połowa ankietowanych (48 procent) zwróciła również uwagę na stosunkowo niskie koszty wyjazdu i pobytu na miejscu. Kolejną często pojawiającą się w ankiecie odpowiedzią była bliska odległość Polski, którą zaznaczyło 21 procent uczestników badania, a także bogata oferta wycieczek organizowanych na miejscu – tę odpowiedź zaznaczyło 19 procent odpowiadających. Ankietowani zwracali także uwagę na takie czynnik jak: dobre jedzenie, przyjazna atmosfera, mili i gościnni ludzie, bezpieczeństwo oraz gwarancja dobrej pogody, piękne krajobrazy i ciepła woda.

Przez kontynent i wyspy

W badaniu pod lupę wzięto także najchętniej zwiedzane przez Polaków rejony Grecji. Okazało się, że ponad połowa respondentów (53 procent) zwiedzała zarówno kontynent, jak i wysypy, 36 procent osób zdecydowała się jedynie na część wyspiarską, a niewiele ponad 10 procent odpowiadających odwiedziła wyłącznie kontynent. W top 5 najczęściej odwiedzanych przez wysp znalazły się Kreta, na którą wybrało się 58 procent badanych. Popularne destynacje to także: Rodos, Zakynthos oraz Korfu (swoją obecność na choć jednej z nich potwierdziło we wszystkich trzech przypadkach ponad 35 procent respondentów) oraz Santorini (25 procent odwiedzających turystów). Polacy chętnie zwiedzają również wyspy: Kos, Kefalonia, Thassos, Lefkada oraz Mykonos.

Plażowanie oraz zwiedzanie zabytków 

86 procent ankietowanych zadeklarowało,  że plażowanie to dla nich najbardziej atrakcyjna opcja podczas urlopowego wypoczynku. Niewiele mniej uznało zwiedzanie zabytków jako najbardziej atrakcyjną dla siebie formę spędzania wolnego czasu (82 procent ankietowanych). Jedynie co piąta osoba jest zainteresowana górskimi wycieczkami i uznała tę formę aktywności za ciekawą. Wycieczki z przewodnikiem i rejsy statkiem lub promem cieszą się nieco mniejszą popularnością, zaś wypoczynek na terenie hotelu jest najbardziej atrakcyjną opcją dla 41 procent ankietowanych.

Badanie wykazało, że Polacy udający się na wczasy do Grecji zdecydowanie bardziej preferują wycieczki organizowane przez biura podróży (blisko 82 procent respondentów) niż te na własną rękę. Turyści z kraju nad Wisłą cenią sobie wygodę. Wśród osób, które wybrały wycieczkę z biurem podróży, aż 72 procent zdecydowało się na ofertę All Inclusive, z czego 59,7 procent respondentów zaznaczyło, że wybierało tę formę wypoczynku podczas każdego wyjazdu, a 24,9 procent prawie za każdym razem.

Z oferty All Inclusive najchętniej korzystały osoby w wieku 45-54 lata (30 procent odpowiadających mieściło się w tej grupie wiekowej), 27 procent mieściło się w przedziale 35-44 lata, zaś najmniejszy odsetek stanowiły osoby, które nie przekroczyły 24. roku życia.

Cały raport Rainbow  znajduje się tutaj

ZOBACZ TAKŻE:

Wyrzuceni z samolotu za odmowę zapoznania się z zasadami bezpieczeństwa

Źródło, fot. inf. prasowe Rainbow

Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *