Nowy sposób na znalezienie pracy

Polski rynek pracy stale się rozwija, a jednocześnie firmy mają coraz więcej problemów z pozyskaniem odpowiednich pracowników. Węgierski start-up Talentuno postanowił spróbować znaleźć rozwiązanie tego problemu. Jak podkreślają jej twórcy, ta platforma ma być tym dla branży rekrutacji, czym Uber stał się dla przewozów taksówkowych, a AirBnB dla krótkoterminowego wynajmu mieszkań.

– W Polsce dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na specjalistów. Kolejne międzynarodowe koncerny tworzą tu własne centra usług do obsługi oddziałów swoich spółek z danego regionu lub nawet z całego świata. Tradycyjne metody pozyskiwania pracowników z takich sektorów, jak: księgowość, IT, obsługa klienta, logistyka, finanse czy HR, nie są już jednak wystarczająco efektywne. Wielkie korporacje i firmy rekrutacyjne nie są w stanie podołać rosnącemu zapotrzebowaniu, bez generowania ogromnych kosztów dla swoich klientów – podkreśla Marek Strojkowski, ekspert rynku pracy i country manager Talentuno w Polsce.

Rozwiązaniem ma być Talentuno, które działa na zasadzie platformy skupiającej pracodawców oraz kandydatów, 
a także niezależnych rekruterów, tzw. MatchMakers, którzy pracując jako freelancerzy znajdują najlepszych kandydatów ze swoich osobistych sieci kontaktów 
i dopasowują ich do otwartych pozycji dostępnych w systemie. Każdy może polecać swoich znajomych na otwarte stanowiska i zarabiać na tym. Jeśli zaproponowany kandydat zostanie wybrany, odnoszący sukcesy rekruterzy otrzymują prowizję. 

Dzięki potędze crowdsourcingu firmy zyskują dostęp do dużo szerszego grona kandydatów, gdyż teraz mogą korzystać z dużo większej bazy specjalistów, która była dotychczas niedostępna dla nich. Tak to już bywa, że zazwyczaj pierwszą osobą, ktora słyszy o tym, że ktoś chce zmienić pracę, jest przyjaciel lub znajomy  – wyjaśniają twórcy platformy. 

Ich plany rozwoju są ambitne. Firma chce zmienić sposób, w jaki prowadzone są obecnie rekrutacje w Polsce. Do końca roku, portal planuje zachęcić co najmniej 12 tysięcy osób do zarejestrowania się na platformie w roli MatchMakera. Mają nadzieję wprowadzić do branży rekrutacyjnej rewolucyjną zmianę na miarę tej, jaką Uber wniósł do usług taksówkowych, a AirBnb do wynajmu krótkoterminowego.

ZOBACZ TAKŻE:

Co motywuje do pracy pokolenia X, Y i Z?